Ta część serwisu zawiera ogólne informacje, o które często proszą użytkownicy. Można tutaj znaleźć rozwiązania niektórych problemów, jakie mogą pojawić się podczas korzystania ze strony, bez konieczności kontaktu z naszym przedstawicielem. Zachęcamy także do kontaktu z naszą firmą przez telefon lub poprzez formularz wiadomości elektronicznej dostępny pod zakładką „Kontakt z nami”.
Co to jest PDF?
PDF (skrót od ang. „Portable Document Format”) to format pliku umożliwiający wyświetlenie i wydrukowanie dokumentu z dokładnym zachowaniem jego wyglądu, nawet wówczas, gdy na komputerze użytkownika nie są zainstalowane odpowiednie czcionki lub aplikacje wykorzystane do stworzenia tego dokumentu.
Przeglądanie i drukowanie dokumentów w formacie PDF wymaga zainstalowania programu Adobe Acrobat Reader. Odpowiednie oprogramowanie może być już zainstalowane w Twojej przeglądarce stron internetowych. Jeżeli nie, pobierz darmową wersję oprogramowania (11.0 lub nowszą) ze strony firmy Adobe.
Przeglądanie dokumentów PDF
Aby otworzyć jakikolwiek dokument PDF zamieszczony na naszej stronie, wystarczy kliknąć odnośnik do wybranego pliku. (Komputer automatycznie uruchomi program Adobe Acrobat Reader i otworzy wybrany dokument. W zależności od rozmiaru dokumentu, może to potrwać nawet kilka minut).
Na pasku narzędzi widocznym nad głównym oknem dokumentu dostępne są takie funkcje, jak powiększenie czy przeglądanie kilku stron dokumentu jednocześnie.
Drukowanie dokumentów PDF
Aby wydrukować dokument PDF, kliknij ikonę drukarki na pasku narzędzi programu Adobe Acrobat Reader lub skorzystaj ze standardowego skrótu klawiaturowego. W przypadku jakichkolwiek problemów z wydrukiem, sprawdź, czy parametry drukarki są wystarczające.
Pobieranie dokumentów PDF
Masz problem z pobraniem dokumentu PDF?
Zarówno w środowisku operacyjnym Windows, jak i Mac OS, pobranie pliku to proste zadanie składające się z czterech kroków.
- Najedź kursorem na odnośnik do pliku PDF.
- Kliknij lewy przycisk myszy (prawy przycisk w przypadku systemu Windows), a następnie wybierz z menu opcję „Zapisz (plik lub element docelowy) jako”.
- Wybierz lokalizację, w której chcesz zapisać plik.
- Kliknij OK.
- Ustawienia przeglądarki
Problemy z dostępem do serwisu mogą być związane z typem lub ustawieniami przeglądarki stron internetowych. Zalecane jest częste aktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.
Nasza strona została zoptymalizowana pod kątem najbardziej popularnych przeglądarek stron www, jednak najlepiej działa w przeglądarce Internet Explorer 7.0 (lub nowszej wersji). Poniżej przedstawione są minimalne wymagania dot. wersji przeglądarek stron internetowych dla poszczególnych systemów operacyjnych.
Odnośnik umożliwia pobranie przeglądarki w odpowiedniej wersji:
Ustawienia
Duży wpływ na wyświetlanie i działanie strony mają takie czynniki, jak prędkość łącza internetowego, ilość pamięci RAM zainstalowanej w komputerze oraz ustawienia monitora.
Prędkość łącza
Jeżeli łącze internetowe jest zbyt wolne, strony mogą ładować się dość długo, a czasem mogą nie wyświetlać się prawidłowo. Kliknięcie przycisku „Odśwież” na pasku przeglądarki czasem może poprawić jakość wyświetlania strony.
Monitor
Strona prezentuje się najlepiej na monitorze o przekątnej co najmniej 15 cali wyświetlającym co najmniej 256 kolorów. Optymalna rozdzielczość to 1024 x 768 pikseli.
Pamięć RAM
Stronę można otworzyć na komputerze z 32 MB pamięci RAM, jednak płynne korzystanie z serwisu wymaga co najmniej 64 MB pamięci RAM.
