Przejdź do treści

Niniejsze ogólne informacje o polityce antykorupcyjnej Franklin Resources, Inc. przedstawiają zasady stosowane przez FRI i spółki zależne (zwane łącznie „FTI” lub określane zwrotami w pierwszej osobie liczby mnogiej) zgodnie z koncepcją zera tolerancji dla łapownictwa i korupcji. Celem naszej polityki antykorupcyjnej jest wdrożenie i utrzymanie odpowiednich procedur zwalczania korupcji i łapownictwa w naszej działalności na całym świecie, umożliwiających zapobieganie łamaniu mających zastosowanie przepisów prawa, w tym postanowień amerykańskiej ustawy o zagranicznych praktykach korupcyjnych (Foreign Corrupt Practices Act) oraz brytyjskiej ustawy antykorupcyjnej (Bribery Act 2010).

Polityka antykorupcyjna obowiązuje wszystkich urzędników, dyrektorów, udziałowców, pracowników i powołanych zewnętrznych przedstawicieli FTI (w tym, w szczególności, agentów, pośredników, konsultantów i lokalnych reprezentantów) w każdym miejscu prowadzenia działalności. Naruszenie zasad tej polityki podlega poważnym sankcjom, włącznie z wszczęciem postępowania dyscyplinarnego, zwolnieniem z pracy lub pełnionych funkcji oraz przekazaniem sprawy do odpowiednich władz regulacyjnych lub organów ścigania.

W ramach prowadzonej działalności, dążąc do całkowitego wyeliminowania korupcji i łapownictwa, FTI stosuje następującą zasadę:

Zakaz przyjmowania i oferowania łapówek i drobnych gratyfikacji. Surowy zakaz przyjmowania i dawania łapówek (tzn. korzyści wręczanych w celu nieuczciwego uzyskania przewagi) oraz drobnych gratyfikacji (niezależnie od tego, czy należą one do powszechnych praktyk w danym kraju) o jakiejkolwiek wartości przedstawicielom władz w celu przyspieszenia lub korzystnego rozstrzygnięcia jakichkolwiek postępowań lub bezstronnie podejmowanych decyzji.
Datki na cele charytatywne i polityczne Zakaz przekazywania jakichkolwiek płatności czy dotacji, które byłyby związane z nieuczciwym uzyskaniem przewagi lub korzyści
Praktyki związane z zatrudnianiem Zakaz oferowania i zapewniania zatrudnienia, przyszłego zatrudnienia lub staży w celu wywarcia niewłaściwego wpływu na decyzję biznesową
Upominki i finansowanie rozrywki Zakaz wręczania upominków i finansowania rozrywki klientom, potencjalnym klientom, urzędnikom i członkom ich rodzin, o ile wydatki na takie cele nie są poniesione w związku z prowadzoną działalnością i/lub o ile nie spełniają wymogów niniejszej polityki antykorupcyjnej i powiązanych z nią zasad i reguł.
Podróż, zakwaterowanie I powiązane wydatki Zakaz oferowania i zapewniania podróży, zakwaterowania i powiązanych wydatków w celu niewłaściwego wpłynięcia na decyzję biznesową lub oficjalne działania.
Płatności i dokumentacja księgowa Wszystkie tego typu wydatki muszą być odpowiednio dokumentowane i zatwierdzane, a odpowiednie dokumenty muszą być przechowywane przez co najmniej 6 lat.
Przedstawiciele władz Obowiązek stosowania naszych dodatkowych wymogów dotyczących prowadzenia i przechowywania dokumentacji wszelkich wydatków związanych z przedstawicielami władz.
Szczegółowa analiza przedstawicieli podmiotów zewnętrznych (due diligence) Wymóg przeprowadzania odpowiednio szczegółowej analizy (due diligence) środowiska, reputacji i możliwości biznesowych podmiotów trzecich przed nawiązaniem współpracy lub podpisaniem umowy oraz wymóg włączenia dodatkowych kontroli w przypadku relacji o podwyższonym ryzyku.
Okresowe szkolenia Wymóg przeprowadzania odpowiednich szkoleń dla pracowników w zakresie polityki antykorupcyjnej oraz ich roli w zapewnieniu zgodności z wymogami tej polityki.

Zobowiązujemy się do monitorowania zgodności z wymogami naszej polityki antykorupcyjnej. Ponadto, wszystkie osoby podlegające tej polityce są zobowiązane do niezwłocznego przekazywania informacji o faktycznym lub domniemanym naruszeniu reguł tej polityki do działu Compliance lub na telefoniczną linię do zgłoszeń takich przypadków „Whistleblower Hotline”.